piątek, 2 sierpnia 2013

Dżem z cukinii.

Składniki:


  • 2.5 kg cukinii
  • 0.5 kg cukru
  • 2 galaretki (pomarańczowe, agrestowe, cytrynowe)
  • 2.5 łyżeczki kwasku cytrynowego
  • pół olejku (cytrynowy lub pomarańczowy)
Cukinię obrać. Wydrążyć środek. Pokroić w kostkę lub zetrzeć na tarce. Smażyć, aż zgęstnieje. Pod koniec, gdy będzie już gęste dodać cukier, galaretki, olejek i kwasek. Całość smażyć przez 30 minut. Nakładać w słoiki. 


Ja, pokroiłam w kosteczkę, podsmażyłam i odstawiłam, żeby było chłodniejsze, a następnie zblenderowałam, ale to zależy od upodobań, bo jeśli ktoś lubi kawałki w dżemie to może tak zostać. 

Od koloru galaretki będzie zależał kolor naszego dżemu :)






2 komentarze:

  1. bardzo dobry dzem dziekuje za przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny przepis na 100% spróbuję :)
    mam tylko pytanie czy ktoś już próbował zrobić dżem z cukinii z owocami a nie galaretką jak tak to w jakiej ilości ^^

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze! :)
Na pewno wszystkie przeczytam i jeśli będzie potrzeba - odpiszę!