sobota, 21 lutego 2015

Ciastka orzeszki.



Przepis wykorzystałam z TEGO BLOGA :)

Składniki na ciasto:

  • 4 szklanki mąki 
  • 1 kostka masła
  • 1 szklanka gęstej śmietany 
  • 1 jajko
  • 0.5 łyżeczki sody 
  • szczypta soli 

Z podanych składników zagnieść ciasto.  Wypełniać nim patelnię do orzeszków lub foremki i upiec łupinki :)

Składniki na krem:

  • 1 szklanka cukru 
  • 0.5 szklanki mleka
  • 1 kostka margaryny 
  • 3 łyżki kakao 
  • paczka herbatników
  • 2 szklanki mleka w proszku 

Mleko, margarynę rozpuścić w rondelku, dodać cukier i kakao i wszystko rozpuścić. Gładką masę gotować 10 minut na małym ogniu. Odstawić do wystygnięcia. Gdy masa będzie zimna dodawać stopniowo mleko w proszku i mieszać do uzyskania gładkiego kremu. Na koniec dodać pokruszone herbatniki i wymieszać.

Łupiny orzechów nadziewać kremem, Odstawić do lodówki na kilka godzin.



3 komentarze:

  1. Pamiętam ich smak z dzieciństwa, kiedy to mojej mamy siostra przywoziła je na święta Bożego Narodzenia. Nie wiem czy w najbliższym czasie ale na na pewno je upiekę. :) Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam orzeski!!!! mama moja ma specjalną foremkę do ich wypieku- smak obłędny!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach jadłam kiedyś podobne-smakowały super, chętnie bym zrobiła, ale póki co nie mam formy do orzeszków:(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze! :)
Na pewno wszystkie przeczytam i jeśli będzie potrzeba - odpiszę!