sobota, 23 listopada 2013

Szarlotka.


Zwykła, najzwyklejsza szarlotka - moim zdaniem najlepsza! :)

Składniki:
  • 0.5 kg mąki
  • kostka margaryny
  • 2 jajka całe i 2 żółtka
  • 2-3 łyżki śmietany 
  • szklanka cukru 
  • łyżeczka proszku do pieczenia

  • 1,5 kg kwaśnych jabłek
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • cukier wedle uznania do jabłek 
  • bułka tarta


Do mąki, margaryny, cukru, proszku do pieczenia dodać wymieszane jajka ze śmietaną.
Ciasto zagnieść. Trochę odłożyć na kratkę na wierzch, a resztę wyłożyć na blaszkę.
Jabłka obrać, zetrzeć na tarce, dodać cynamon, cukier jeśli zajdzie potrzeba. Wszystko dobrze wymieszać. 
Ciasto posypać bułka tartą, wyłożyć jabłka.
Na wierzchu zrobić kratkę z reszty ciasta, posmarować białkiem i posypać cukrem. 
Piec 70 minut w temp. 150 stopni.


_______________________

Stuknęło 10 000 wyświetleń! :)
Akurat miałam szczęście i udało mi się złapać równe 10 000 :)

Wszystkim dziękuję bardzo za odwiedzanie i komentowanie! :)

6 komentarzy:

  1. Moje ulubione ciasto ;) Lepiej smakuje gdy jest jeszcze ciepła a na to duża kulka lodów śmietankowych mmm...
    Pozdrawiam
    http://www.gotujzmuzyka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam moja babcia piecze wyśmienitą.
    Zapraszam serdecznie do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam szarlotkę...z dużą ilością cynamonu :) aż mi ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze! :)
Na pewno wszystkie przeczytam i jeśli będzie potrzeba - odpiszę!