sobota, 30 sierpnia 2014

Pączki a'la donaty.


Witam wszystkich :)
Co tam u was ciekawego? Jak ostatnie dni wakacji?
U mnie niestety troszkę ciężko, praca w sekretariacie szkolnym przed rozpoczęcie roku to istna masakra..
No ale od poniedziałku ruszamy pełną parą :D

A dzisiaj mam dla was pączki a'la amerykańskie donaty :)
Zrobiłam je z ciasta drożdżowego. Przepis znajdziecie TUTAJ :)
Pączki piec na złoty kolor. 
Pączusie polałam polewą i posypałam posypką którą własnoręcznie zrobiłam :)

POLEWA:
  • 120 g masła
  • 3 łyżki mleka
  • 5-6 łyżek kakao Puchatek 

Masło rozpuścić, dodać mleko. Gdy składniki się połączą, dodać kakao i mieszać do uzyskania jednolitej polewy. Nie doprowadzić do wrzenia. Zdjąć z ognia i odstawić do ostygnięcia.

POSYPKA:
  • 1 białko 
  • 10-15 łyżeczek cukru pudru 

Białko delikatnie roztrzepać, dodawać stopniowo cukier puder. Uzyskana masa powinna być delikatnie gęsta, jednolita, dlatego ilość cukru pudru jest tak podana 'na oko', ponieważ może u niektórych po 10 łyżeczkach masa będzie gotowa, a u niektórych po 15. Zależy od tego również wielkość jajka :) Gdy już uzyskacie odpowiednią konsystencję, dodajemy barwnik i formujemy swoją posypkę. Ja z delikatnego lenistwa wsadziłam masę do woreczka strunowego i po prostu powyciskałam takie o kropeczki, ale przecież można zrobić serduszka, kwiatuszki czy nawet jakieś esy-floresy :D A i najważniejsze, z 1 białka wychodzi ogromna ilość takiej posypki :) U mnie na pewno starczy jeszcze na 2-3 takie dekoracje :D




6 komentarzy:

  1. Ale smakowicie wyglądają :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieczone pączki są przepyszne, a Twoje dodatkowo tak pięknie wyglądają...

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś dla mnie w ten deszczowy dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają pysznie :) Aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. o matko ale świetne a ja na diecie :O


    ZAPRASZAM DO UDZIAŁU!! :)
    http://inszaworld.blogspot.com/2014/09/konkurs-jesienny.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze! :)
Na pewno wszystkie przeczytam i jeśli będzie potrzeba - odpiszę!