sobota, 23 sierpnia 2014

Babka trójkolorowa.


Składniki:

  • 1.5 szklanki mąki krupczatki
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1.5 szklanki cukru 
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 szklanka oleju 
  • 9 jajek
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka kakao 
  • 1 kisiel (smak zależy od tego jaki kolor chcemy uzyskać, w moim przypadku kisiel truskawkowy)


Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić na pianę z cukrami. Mąkę krupczatkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Następnie do białek dodawać po jednej łyżce mąki z proszkiem na zmianę z olejem.
Masę podzielić na 3 części. Do jednej dodać żółtka i 2 łyżki mąki, do drugiej kakao, a do trzeciej kisiel. Wszystkie części wymieszać na gładkie masy. Wlewać po kolej do formy. Piec 70 minut w temperaturze 150 stopni. Wyjąć, ostudzić.





9 komentarzy:

  1. Babka wygląda bardzo pięknie, uwielbiam takie ciasta.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wpis! :)

    Pozdrawiam

    _____________

    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale smakowicie wygląda :)

    http://bonapetit2xm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiej babki jeszcze nie piekłam...

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda świetnie :o I nawet łatwa w wykonaniu. Nawet taki kulinarny niedorozwój jak ja może da sobie radę :D Obserwuję twojego bloga, bo widziałam tu sporo przepisów, które mogłyby mnie zainteresować.
    Pozdrawiam.
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie wygląda i prosta w wykonaniu:)
    Zapraszam do mnie na http://passionapartoflife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze! :)
Na pewno wszystkie przeczytam i jeśli będzie potrzeba - odpiszę!