niedziela, 15 marca 2015

Domowy makaron.



Składniki:
  • 0.5 kg mąki
  • 6-7 jaj

Mąkę przesiewamy. Dodajemy jajka i zagniatamy na gładkie ciasto.
Z ciasto wałkujemy cieniutkie placki. Odstawiamy posypane mąką  do wysuszenia na około 30 minut. 
Gdy placki będą już wysuszone kroimy na makaron ( w zależności jaki chcemy uzyskać). 
W moim przypadku kroiłam na paski, układałam 3-4 paski jeden na drugim i siekałam na nitki.
Na cieniutkie nitki świetnie nadaje się wykorzystanie maszynki do makaronu :D



3 komentarze:

  1. Jeszcze nigdy nie robiłam domowego makaronu, koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiadomo, że domowy makaron jest najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam domowy makaron, zawsze robimy go z mamą do rosołu. Ba, wręcz przyznam, że przez cale moje życie kupny makaron był może ze trzy razy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze! :)
Na pewno wszystkie przeczytam i jeśli będzie potrzeba - odpiszę!