poniedziałek, 5 maja 2014

Szybka tarta z łososiem, mozzarellą i pomidorami


Składniki:
  • 200 g ciasta francuskiego
  • 5 jajek
  • 100 g śmietany 30%
  • 340 g pomidorów
  • 150 g łososia wędzonego
  • 0.5 pęczka szczypiorku
  • 185 g mozzarelli
  • 5 g masła
  • 5 g mąki
  • 5 listków bazylii
  • sól, pieprz

Pomidory parzymy, hartujemy, obieramy ze skórki i pozbawiamy pestek. Kroimy w kostkę. Do miski wbijamy jajka, dodajemy śmietanę oraz szczyptę soli i pieprzu. Całośc mieszamy w misce widelcem do uzyskania jednolitej masy. Odstawiamy. Formę do tarty smarujemy masłem od środka. Schłodzone ciasto francuskie delikatnie wałkujemy na blacie posypanym mąką. Formę wykładamy ciastem, które dokładnie dociskamy do dna i brzegów. Spód nakłuwamy widelcem. Na cieście układamy łososia, pokrojoną mozzarellę i wszystko posypujemy szczypiorkiem. Dodajemy pokrojone pomidory. Doprawiamy solą i pieprzem, zalewamy mieszanką z jajek i śmietany. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 160 stopni C (z termoobiegiem) lub 180 stopni C (góra-dół) przez około 25 minut (aż do całkowitego ścięcia się jajek).


Przepis pochodzi z książki "Pascal kontra Okrasa" :) 

3 komentarze:

  1. jadłam tą tartę nieraz- zawsze pycha :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również jadłam. Polecam bo jest super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bosko!

    Świetny blog!:)

    Zapraszam do mnie!
    Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z blogowaniem, ale może kiedyś znajdziesz u mnie cos ciekawego :)

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze! :)
Na pewno wszystkie przeczytam i jeśli będzie potrzeba - odpiszę!