piątek, 16 maja 2014

Ciasto zebra.

Składniki:
  • 2.5 szklanki mąki + 2 łyżki
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 jajek
  • 1.5 szklanki cukru 
  • 1 szklanka oleju 
  • 1 szklanka przegotowanej ciepłej wody 
  • 2 łyżki kakao 

Jajka utrzeć z cukrem nad garnuszkiem z ciepła wodą. Ucierać 4 minuty. Dodać olej, ucierać, następnie wodę, ucierać, następnie przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Ucierać. Podzielić na 2 części. Do jednej dodać 2 łyżki mąki do drugiej 2 łyżki kakao. Dobrze wymieszać. 
Tortownicę wyłożyć papierem, boki wysmarować masłem i posypać bułką tartą. 
Na środek tortownicy wykładamy 2 łyżki białej masy, na to wylewamy 2 łyżki czarnej i tak cały czas jedna na drugą, aż do wyczerpania ciasta. 
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni C, następnie zmniejszyć do 160 stopni. Piec 1h lub do suchego patyczka.



6 komentarzy:

  1. Piękna ta Twoja zebra:) Ja robię wersję z colą- też dobra:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo o takiej wersji jeszcze nie słyszałam :)

      Usuń
  2. Wygląda pięknie i bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja swoją robię z roztopionym masłem (pół kostki) zamaist oleju i na wierzch daję truskawki :) dziś piekłam :) pychotka :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale fajnie wygląda:) może się skuszę w przerwie robienia kwiatków:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze! :)
Na pewno wszystkie przeczytam i jeśli będzie potrzeba - odpiszę!