niedziela, 23 marca 2014

Tiramisu


Składniki:
  • 3 jaja
  • 4-5 łyżek cukru pudru 
  • 300 ml śmietanki 30%
  • 500 g serka mascarpone
  • 3/4 szklanki mocnej kawy
  • 2 paczki biszkoptów
  • kakao do posypania
  • trochę alkoholu
  • ewentualnie rozpuszczoną żelatynę z 2 łyżeczek

Przygotować kawę i ostudzić. Alkohol połączyć z zimną kawą. Szybko zanurzać biszkopty i układać pierwszą warstwę na blaszce.
 Utrzeć żółtka z cukrem pudrem, dodawać stopniowo serek mascarpone. 
Ubić śmietankę.  Dodać do serka i jajek, dokładnie wymieszać drewnianą łyżką. Na koniec dodać pianę z białek. Dokładnie wymieszać na gładką masę. W tym momencie można dodać żelatynę i szybko wymieszać. 
Krem podzielić na 3 części.. Pierwszą część wylać na biszkopty, dokładnie rozprowadzić. Na to ułożyć następną warstwę zanurzonych w kawie biszkoptów, drugą warstwę kremu, warste biszkoptów i trzecią cześć kremu. Posypać kakao. 
Wstawić do lodówki na kilka godzin (najlepiej na całą noc).



5 komentarzy:

  1. wygląda przepysznie!!! bardzo chętnie bym teraz do kawki zjadła kawałek :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Ja kiedyś zrobiłam świetne tiramisu... i zgubiłam przepis. Teraz babcia mojego męża mnie męczy kiedy jej zrobię to ciasto... a ja nie pamiętam jak to szło :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam !! Z chęcią wykorzystam Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze! :)
Na pewno wszystkie przeczytam i jeśli będzie potrzeba - odpiszę!