środa, 11 grudnia 2013

Piernikowa choinka.

Przyszedł czas i u mnie na pierniczki świąteczne! :) 
Jednak w tym roku postanowiłam zamiast zwykłych pierników zrobić choinkę piernikową :D
Przepis na pierniki zaczerpnęłam z internetu, a dokładniej od tej Pani: 

Składniki:
  • 250 g mąki
  • 100 g miodu
  • 100 g cukru pudru
  • 63 g masła
  • 1 jajko
  • 05 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 1,5 łyżeczki przyprawy do piernika


Dodatkowo:
  • patyczek od szaszłyków
  • pisaki, kuleczki, posypka itp. do dekoracji 


Masło, miód i przyprawę lekko podgrzać Na stolnicę przesiać mąkę z sodą i solą Wlać miód z masłem Dodać resztę składników i wyrobić aż ciasto będzie gładkie Gotowe ciasto włożyć do lodówki na 1 godzinę Wyciągnąć 10 minut przed wałkowaniem. Ciasto rozwałkować i wycinać różnej wielkości gwiazdki. Jeśli nie macie foremek różnej wielkości, można odrysować na tekturce i później przykładać do ciasta i wycinać. Ja właśnie takim sposobem zrobiłam ;) Na środku każdej gwiazdki zrobić dziurkę wykałaczką. Dodatkowo można, ale nie trzeba zrobić jakieś przerywniki pomiędzy jedną gwiazdką, a drugą. Ja zrobiłam serduszka. Jest to w celu nie sklejenia się jednej do drugiej w przypadku dekoracji pisakami, lukrem itp.
Piec ok 10 - 15 minut w temperaturze 160 stopni.

Gdy pierniczki już wystygną, dekorować i układać od najmniejszej do największej na patyczku.
U mnie wyglądało to tak:















5 komentarzy:

Dziękuję za wszystkie komentarze! :)
Na pewno wszystkie przeczytam i jeśli będzie potrzeba - odpiszę!